به سراغ من اگر می آیید .... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


به سراغ من اگر می آیید ....

خانم معلم | جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۱۱ نظر

بعضی حرف ها ، بعضی محل ها ویا بعضی اتفاقات انقدر خاص هستند که تحت هیچ شرایطی نمی شود فراموشان کرد . این اتفاق هم یکی از اتفاقاتی است که تا پایان عمرم از یاد نخواهم برد .

پنجشنبه ظهر تصمیم گرفتم نمازم را در مسجد بخوانم . چیزی به اذان نمانده بود .خیلی سریع آماده و جانمازم را برداشتم و راهی مسجد شدم . هنوز خیلی ها نیامده بودند. تا اذان فرصتی بود که می توانستم چند رکعت نماز قضا بخوانم . محل نشستن مادر شوهرم را نگاه کردم نیامده بود گفتم احتمالا بخاطر سردی هوا قصد امدن نداشته وگرنه باید آمده باشد . به نماز مشغول شدم و نماز جماعت را با سایر نماز گزاران بجا آوردم . پس از پایان نماز ، یکی از نمازگزاران اعلام کرد یکی از خادمین قدیمی مسجد فوت کرده و مجلس ختمی در مسجد از ساعت 3 تا 4 جهت یادبودشان برقرار است و گفتند که ایشان گردن تمامی مسجدی ها حق دارند و بهتر است که در مراسم شرکت کنیم . پیش خودم فکر کردم واقعا مسجدی بودن نعمتی است اگر قدر بدانیم . چقدر اتفاقات خوب می تواند در این اجتماع روی بدهد به سبب آشنایی همسایگان و دوستان هم مسجدی با هم . همه از حال و روزگار هم باخبرند . یکی نیاید حاضر و غایب می کنند چرا نیامده ، مادر مریض دارد ، فرزند علیل دارد ، مسافرت رفته یا هر چیز دیگر ... موقع مرگ هم لا اقل برایش فاتحه می خوانند و در مراسمش شرکت می کنند . کمی بیشتر داخل مسجد ماندم و دعاهای روزانه ام را هم همانجا خواندم . هنگام تا کردن چادرم افسوس می خوردم که چرا از مسجد و مزایای کنار هم بودن غافلیم در همین فکر ها بودم که برگشتم و دیدم مادر شوهرم با دو صف فاصله پشت سرم نشسته و مشغول خواندن قرآن می باشند . کنارشان رفتم و بعد از سلام و احوال پرسی علت نرفتنشان به خانه را جویا شدم . گفتند این آقا گردن ما حق دارد نمی توانم بروم خانه و دوباره برگردم . گفتم گرسنه تان می شود . تا خانه بروید و برگردید و کمی استراحت کنید به نیم ساعت آخر مراسم میرسید بعد برای نماز مغرب داخل مسجد بمانید . گفتند نه ، گگرسنه ام نیست یک چیزهایی همراهم دارم و دست کردند داخل کیفشان و دو آبنبات و یک نقل کوچک گرد از ان بیرون اوردند . خندیدم گفتم با اینها سیر می شوید ؟

نگاهش به نقل افتاد . یک نقل کوچک کف دستشان بود . گفتند :" خانمی دیروز در حال خیرات اینو به من تعارف کرد منم گفتم بیا پیشم بشین ! . بهش گفتم فکر میکنی اموات ما انقدر ارزش دارند ؟ این چیه شما خیرات می کنید ؟ اگر ندارید کمتر بگیرین ولی چیز خوبی بگیرین . پرتقال بگیر مثلا ولی کم بگیر . روتون هم نمیشه بزارین دمِ در ِ مسجد هر کسی بیاد خودش بر می داره ولی مادرِ من اخه یه نقل به این کوچکی رو خیرات نکن . اموات هم ارزش دارن آبرو دارن ، سعی کن از بهترین هایت برایشان خیرات کنی " ...


دیگر تا زنده ام هیچگاه کف دستی کوچک که یک نقل سفید گرد  درونش دارد را هرگز فراموش نمی کنم . 


" از بهترین چیزی که داری برای امواتت خرج کن . کم ، اما بهترین "

ا



تبــــریک به کل امت حزب الله 

آمد خــــبر مرگ ملک عبدا لله 

دارد ز فرج نشانه ، ان شا الله 

لا حـــــول و لا قــــوه الا بالله 

  • خانم معلم

نظرات (۱۱)

زیبا بود
چرا تو کشور شیعه پرور ما مساجد اینقدر غریبن؟
راستی،نامه حضرت آقا به جوانان اروپا و آمریکای شمالی رو خوندید؟چقدر منصفانه،چقدر پدرانه،چقدر مختصر و شیوا،و چقدر هم به موقع!
پاسخ:
سلام
قرآن هم غریبه تو کشور ما . امام زمان مونم غریبه دیگه مسجد که جای خودش رو داره . نیاز به فرهنگ سازی با پشتوانه ای قوی داریم از هر جهت .
بله خوندم . خدا حفظ شون بکنه . پیام مهمیه اگه استکبار اجازه بده به گوش جوانان اروپایی و امریکایی برسه ...
  • فرزند کوچیکترتون سید محمد حسین
  • سلام و عرض ادب...
    صحبت مردگان شد.
    ما از دیروز به مناسبت مرگ ملک عبد الله، داریم شیرینی و شکلات می خوریم.
    پاسخ:
    سلام 
    خوب می کنید ولی مواظب خودتم باش خیلی هم برات خوب نیستا (:
    ببخشید میخواستم بدونم که چرا مردن یه آدم باید تبریک داشته باشه؟
    هرچندکه از نظرما آدمِ به اصطلاح درستی نبوده !
    پاسخ:
    سلام
    مردن آدم ؟!
    پیام امام خمینی رو در مورد وهابیون خوندین ؟
  • مهدی کاظمی
  • سلام خانم معلم.
    خوبین شما؟
    ممنونم ازنوشته تون.
    پاسخ:
    سلام 
    الحمدلله
    نه پیش نیومده که بخوام بخونم ..
    پاسخ:
    خب سرچ کنید بخونید .بعضی وقتا یه آدم نماد یک انسان نیست نماینده ی شیطانه . بدبختی های عرب ، اختلافاتی که از طریق وهابیون بین مسلمانان ایجاد میشه ، از بین بردن نماد های تشیع و خیلی چیزهای دیگه باعث میشه از اینکه یک نماینده شیطان از بین رفته خوشحال بشیم ولی مثل مراسم عمر کشون خوشم نمی یاد مراسمی براش بر پا بشه و به خیلی چیزها متهم بشیم ... 
  • فرزند کوچیکترتون سید محمد حسین
  • مردن یه آدم؟ امروز یه فیلم مستند دیدم که یه گراز وسط گل و لای ایستاده بود، سرش را کرده بود توی گل و می خورد. نمی دونم چی!
    الان صحبت آدم و مردن یه آدم شد، یاد ضیافت های ملک عبدالله با غربی ها و مشروب خوردنش افتادم.
    پاسخ:
    نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ...
    منظور من هم دقیقا همون متهم شدنه !
    شما با این پیش فرض به سوال من جواب دادین که من مسلمان هستم و امام خمینی رو هم قبول دارم
    حالا اگه من هیچ کدوم از این ها نباشم چی ؟!
    اگر مسلمان نباشم این طور بر نمیاد که الان یه سری ها از مردن یه آدم خوشحالن و شیرینی می خورن و این بحثا ؟!
    واسه کسی که مثلاً اسلام رو نشناسه این میشه جذب یا دفع ؟
    البته من به هیچ وجه منظورم با شما و اون شعری که ته پست نوشتین نیست در کل روی صحبتم رفتاراییه که این چند روز دیدم !
    به هر حال از پاسختون ممنونم :)
    موفق باشید :)
    پاسخ:
    دخترم انسانی که بخاد درست ببینه می بینه اگرم نظرش کلا سوء باشه و بی طرف نخاد نگاه کنه ، بازم نمی کنه . مسلمونا این همه رفتار درست و صحیح دارند به اونا نگاه کنه و تازه می تونه اگه واقعا می خاد به کشفی برسه پیگیری کنه چرا مسلمونا از مردن یک به ظاهر انسان خوشحال شدن . گرچه پادشاه عربستان از نظر کل مردم جهان به نظرم ( اگه فعالیت های سیاسی دنیا رو دنبال بکنن ) یک انسان وابسته و مزدوره ... جای تعجبی نداره براش ... 

    بعدشم انقدر استکبار چهره ی ما رو بد نشون داده که این در برابرش چیزی نیست . همینکه داعش رو نماینده ی مسلمونا معرفی کردن و سر بریدن های اونا رو نشون مردم جهان دادن برای بد نام کردن اسلام کفایت می کنه ... 
    چه جالب بود برام!
    اموات آبرو دارن!
    پاسخ:
    بله ... حتی شنیدم به کسانی که به دیدارشان میروند مباهات می کنند به هم ! 

    ما که نرفتیم اون ورا ولی میگن دیگه ((:
    سلام علیکم و رحمت الله
    خوبید ؟
    ما خوبیم شکر خدا
    خدا رحمت کند پدر و مادر گرامیتون
    ملک عبدالله دیگه عمر خودش کرده بود اون نباشه ی مزدور دیگه
    این که بریم و در مقابل سفارت عربستان شیرینی بدیم منافات داره با اتحاد شیعه و سنی . چرا که برای عده ای از اهل تسنن این فرد قابل احترام است .
    ریگی در اعترافات خودش گفته بود فیلم عیدالزهرای شیعیان را که به سربازانم نشان میدادم ،برای کشتن شیعیان مصمم میشدند و نیرو میگرفتند.
    جوابیه حضرت آقا را به نماینده اهل تسنن درباره احداث مسجد در تهران که همزمان با نامه ملک عبدالله در این رابطه بوده را خوانده اید؟
    البته در مقام شاگردی خواستم درس پس بدهم
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم ورحمه الله و برکاته 
    به به ... بالاخره دختر ما یه سری به خانه ی ما زدند . خدا رفتگان شما را هم قرین رحمت بفرماید . 
    توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی و خلاف قانونی است. [امام خامنه ای]

    الان ملک عبدالله جزو مقدسات اهل سنت محسوب میشن ؟

    محتاجیم به دعا 
    سلام ، به عنوان مسلمانی که ادعای شیعه بودن داریم ،به فرمایش معصوم (ع) باید کیز باشیم ،لذا مخالفت ها باید در پوست گردو و پنها نی باشه درون دل که همون تولی و تبرا است ،دوستی با دوستان اهل بیت ودشمنی با دشمنانشان،چرا که خود امیرالمومنین هم دوست نداره به شیعیانش آسیبی برسه وحتی برای نجات جان شیعیان تقیه رو فرمایش کرده اند خدا به دل نگاه می کنه نه به زبان ، بنابراین از خداوند دلی آرام به لطف وکرم خودش واهل بیت راتقاضا می کنیم،دلی خالی از کینه وایمان به اینکه خداوند متعال به موقع جواب همه این ظلمها رو خواهد داد، انشاالله
    درضمیر ما نمی گنجد به غیر از دوست کس هر دو عالم را به دشمن ده که ما را دوست بس
    پاسخ:
    سلام 

    اینجا محل عبور اغیار نیست ، از این رو می توان علنی ابراز خوشحالی کرد ((:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی